Friday, August 19, 2011

That was the last moment :)

Assalamualaikum , heyy haii hello :) Okay today dengan secara rasminyaa Pre - Trial SPM sudaa tamat . Alhamdulilah , at last boleh jugak bernafas sikit . Haihh , belum lagi trial yang betul JPN Perak buat . Baru trial yang sekolah buat pun dah tension habis dah . Ya Allah , kaw permudahkanlah segala urusan aku . Terangkanlah hati aku untuk menuntut ilmu , jangan lah kaw tutup pintu hatiku ini Ya Allah , berikanlah aku hidayah dan petunjuk - Mu , amin :) And and hari nie jugak ada Majlis Bacaan Yaasin , Berbuka Puasa , Solat Sunat Hajat dan Terawih . Malam nie mengingatkan aku pada tahun 2009 , di mana tujuan yang sama jugak tapi keadaan lain dari sekarang . Aku hampir hampir menangis sebab terkenangkan benda yang dah lama berlalu dan tidak mungkin akan berulang semula . Yeahh , that was the last moment aku akan solat sama sama dengan kawan kawan semua . Gelak and happy and berbuka puasa sama sama . Cepat sangat waktu berjalan , tak sangka sikit lagi aku dah nak meninggalkan sekolah , meninggalkan SMK Sentosa , Kampar dan disini jugalah macam macam peristiwa dan perkara yang telah aku lalui . Semuanya masih utuh tersemat di dalam hati aku nie . Sedikitpun ia tidak pernah hilang . Di sini jugak aku mengenali dan menyintai seseorang dan di sini jugak aku merasai keperitan dan sakit hati yang teramat sangat . Sungguh aku tak sangka yang aku telah pun hampir ke penghujung untuk melalui semua ini . Masa telah banyak mendewasakan aku , pengalaman pun telah banyak mendewasakan aku . Terima kasih kepada insan yang pernah buat saya bahagia walaupun tidak begitu lama . Terima kasih kerana bersabar dengan kerenah saya . Terima kasih kerana tetap menerima saya walaupun hati awak sakit yang teramat sangat . Terima kasih kerana banyak menyedarkan saya tentang kehidupan dan terima kasih kerana pernah menyayangi dan mencintai saya . Tak mungkin aku dapat lupakan . Well , SPM lagi 87 hari . What to do ? I have to be more struggle by hook or by crook . Dont be lazy Jaja , kuatkan semangat . Ingat pengorbanan yang telah kaw buat . Jangan sia sia kan pengorbanan tu , walaupun orang yang berjanji akan bersama sama berkorban tuh prinsip dea dah bertukar . Takpe la Jaja , sedangkan sungai berubah ini kan pulak manusia . Semua pernah buat kesilapan dan kekhilafan , begitu jugak kaw Jaja . Jangan simpan dendam and kebencian dalam hati , kerana ia akan memusnahkan kehidupan . Sabar adalah cara yang terbaik dan aku percaya Allah suka dan sayang orang yang selalu bersabar :)



* And maybe that was the last time i will see you wear Baju Melayu . 

No comments:

Post a Comment