Saturday, July 9, 2011

Aku memang betul betul dah okay ke ?

Heyy , hello . Assalamualaikum . Baru tadi lepas chat dengan Aina . Dengar semua cerita and masalah dea . Kesian Aina . Hopefully , you can through all of this my dear . Im really really sure that you can . Prove it .

Aku pun tak tahu kenapa , lepas dengar cerita Aina tadi tiba tiba aku tanya diri aku sendiri , ' Jaja kaw ni memang dah betul betul okay ke ? ' Yea , aku memang okay ! ' Dah tak ingat apa dah pasal dea ? ' Ehh , mesti laa tak ! ' Dah tak rindu dea ? ' Dah tak sayang dea ? ' Dua soalan ni yang aku tak dapat nak bagi jawapan . Entah laa , aku sendiri pun tak tahu nak cakap macam mana lagi . After apa aku dah tengok and after apa aku dah rasa and lalui . Aku seriously tak tahu . Haihh , sayang ? Yea , i do . Rindu ? Yea , of course i do . But apa yang aku boleh buat if dea sendiri pun dah ada orang lain yang bertakhta dalam hati dea ? Apa lagi yang aku boleh buat kalau dea dah tak sayang and dah tak perlu kan aku lagi dalam hidup dea ? Perlu ke aku merayu rayu untuk dapat kan dea kembali ? Perlu ke aku ratapi perpisahan ni untuk sekali lagi ? Perlu ke aku ingat lagi kenangan masa bersama yang sepatutnya dah berkubur jadi sejarah ? Cinta tak semestinya memiliki , cinta tak semestinya bersatu . Aku anggap ni semua takdir and ada hikmah di sebalik semua ni . Bukan aku tak cuba untuk lupa kan dea , lupa kan segala-galanya tapi ia sangat sangat sukar untuk aku . Cari pengganti ? Tidak sama sekali , melainkan Allah menarik semula perasaan aku terhadap dea . Tak mungkin aku cari pengganti hanya untuk mengisi kekosongan padahal takda apa apa perasaan . Lagi pun cinta mana boleh dipaksa .  ' Dea boleh cari lain Jaja , kenapa kaw tak boleh ? Sebab aku masih sayang dea , macam mana aku nak cari pengganti sedangkan hati and perasaan aku masih lagi dekat dea ? Kalau difikirkan perkara ni memang tak kan habis . Biar lahh , jodoh dan maut di tangan Allah . Semua akan berubah pada satu hari nanti . Aku serahkan segala-galanya dekat Allah . Masa depan penting Jaja . SPM :) 

No comments:

Post a Comment