Sunday, July 31, 2011

Ya Allah , Ya Rahim ..

Hey all , Assalamualaikum . Well , before puasa lagi berapa jam sangat nie kan aku nak melepaskan apa yang sepatutnya aku lepas dan marah apa yang patut aku marah ! Yea laa , sebabnya lepas dah puasa nie tak boleh dahh , kena lagi banyak banyak sabar . Tadi on fb then tangan pegi gatai gatai tekan recent activity Eyfaa . Then keluar laa gambar yang tak sepatutnya aku  tak tengok and aku memang tak nak tengok ! Haihh , kenapa la dengan kaw nie Jaja ? Cari pasal kenapa haa ? Last last kaw jugakk yg merana . I just don't know why . Hati aku nie mungkin tak rela kan lagii apa yang dah jadi walaupun dah lapan bulan benda nie terjadi .

Hati aku rasa macam kena carik carik and macam kena tusuk dengan benda tajam jea bila nampak both of them . Ya Allah , kaw kuatkan lah lagi semangat aku . Mungkin semangat yang aku ada nie belum cukup kuat lagi kott . Entah laa , aku kadang kadang keliru dengan perasaan aku sendiri . Exam dah nak dekat sangat . Kuat ke aku nak tempuh semua nie Ya Allah ? Ya Allah kaw permudahkan lahh urusan aku , kaw kuatkan lah semangat aku . Ya Allah , kaw pimpinlah aku ke jalan yang kaw redhai , Ya Allah kaw sayangilah aku sebagaimana kaw menyayangi Rasullulah . Sungguh Ya Allah aku tidak akan kuat untuk menempuhi semua dugaan ini tanpa pertolonganmu . Kaw jadikan lah aku seperti Rasullulah yang sentiasa bersabar walaupun berbagai bagai perkara buruk terjadi kepadanya . Ya Allah , berikanlah aku hidayah dan petunjukmu . Kaw tarik kan lah kembali segala kenangan dan ingatan aku terhadap dea Ya Allah . Sungguh aku ingin lupakan dea tapi semakin aku cuba semakin aku lebih ingat terhadapnya Ya Allah .

Ini kan balasan terhadap orang yang ikhlas menyayangi dan mencintai seseorang ? Ini kan balasan terhadap orang yang menyakiti dan membohongi orang yang disayanginya hanya untuk mendapat perhatian ? Jikalau ya aku harus redha menerima nya Ya Allah . Satu yang amat sangat aku pohon Ya Allah , kaw berikanlah kebahagiaan kepada orang yang amat aku sayangi . Jangan timpa kan apa apa musibah terhadapnya Ya Allah . Mungkin aku tidak dapat membahagiakan dea Ya Allah dan sebab itu perkara ini harus terjadi . Aku harap orang yang berada di sampingnya sekarang mampu membahagiakan dea . Dan yea , doa aku selalu untuk kalian berdua .

* Ya Allah , jika ini balasan aku mencintai seseorang yang bukan muhrim ku , aku redha Ya Allah . Aku mohon kekuatan hati dan iman daripada-Mu Ya Allah .

No comments:

Post a Comment