Friday, July 15, 2011

Cepatnyaa masa berlalu ..

Pejam celik pejam celik sikit lagi dah nak masuk bulan Ramadhan . Then raya , the SPM ! Wahh , takut gila aku . Cepat sangat masa berlalu . Kaw dah ready ke nak ambil SPM Jaja oi ? Hahaha . of course laa jawapannya TAK !! Seriously , aku mmg tak ready lagi . Still banyak lagi topic yang aku tak cover , especially syllabus Form 4 . Almaklum laa , masa Form 4 dulu memamg honey moon sampai tak ingat dunia . Laa nie padan muka hangg Jaja oi . Baru terkulat-kulat nak bukak balik buku Form 4 . Haihh , alangkah bagusnya if masa boleh diputar balik . If boleh aku nak study betul betul masa Form 4 dulu and perbaiki kesilapan yang pernah aku buat dulu . Tapi apakan daya ? Masa memang tak akan boleh diputar balik . So , the moral value hargai laa masa yang ada yeaa . Jangan jadi macam aku nie haa .


Masalah pun bertubi tubi datang sejak kebelakangan nie . Ya Allah , kaw kuat kan lahh hati hamba-Mu ini . Tunjukkan lah gerangan orang yang telah menganiayai aku dan jugak Afif . Kerana kami berdua sama sekali tidak bersalah . Dan kami berdua tidak seperti yang digembar gemburkan oleh orang tersebut . Kenapa laa ada manusia macam nie ? Apa salah aku dekat kaw haa ? Cukup cukup lahh . Fikirkan lahh kesan perbuatan kaw nie dekat orang lain . Disebabkan kaw orang lain dapat masalah . Please laa , stop it . Takda faedah pun kaw buat kerja kerja macam nie .

Aku pulakk ? Hurm okay jea kott . Hati aku ? Hurmm , boleh laa . Seriously dah malas nak fikir pasal hati dan perasaan dah . Biarlah aku simpan jea , dan mungkin satu hari nanti rasa nie akan hilang , but tak tao bilaa . Mudah mudahan aku dapat kebahagiaan yang aku idam idam kan . InsyaAllah dengan izin Allah . Aku tahu Allah tu Maha Adil . Biarkan jea laa deaorang bahagia Jaja . And kaw perlu teruskan hidup for Mama and Abah :)

No comments:

Post a Comment