Thursday, June 9, 2011

L O V E , C I N T A ~

Love ? Cinta ? Maksudnya sama jeaa , just different language . Aku pun tak tao knape hari nie rasa mcm nak merepek psal benda nie . Takpe laa , let's hear my 'kemerepekan' . Hahaha , well for sure semua org paham the meaning of these words and maybe penah alami ke ape ke kann ? Sebab this things org snggup buat ape jea . And sebab this things jugak kadang kadang ada jugak yg hanyut mcm bukan berpijak di bumi yg nyata jea . Hurm well , yeahh aku penah rasa benda benda nie semua , but semua dah tinggal sejarah kot . Takda gunaa nak ingat ingat ag , if org yg kita syg setengah mati dulu dahh tak perlukan kita , benci kita , and dah lupakan kita . No need , it's useless i think . Aku tao ramai yg tak kan agree kot dgn opinion aku nie . Dulu pun aku tak agree dgn opinion mcm nie , tpi bilaa pikir pikir balik ada jugak betulnya . Buat apa berharap ag dgn sesuatu yg tak pasti and tak mungkin lngsg terjadi ? Just waste of time kott ? Aku heartless ? Dulu tak , skrg yeaa . Aku mmg heartless sgt sgt skrg nie . Maybe pengalaman banyak mengajar aku jadi kuat dan tabah mcm nie kott . And for sure dgn bantuan Allah SWT . Takda yg mustahil if kita berusaha ke arah itu . Takda yg mustahil dgn bantuan Allah SWT . Sayangg ? Yea , aku pun penah rasa mcm nie . Aku tao mcm ne rasanya if dah syg someone tuhh sgt sgt . Mmg susa sgt sgt nak lupa . Terok jugakk laa kan ? Tapi nak or tak nak kita kena jugak buat . Sampai bilaa nak meleleh air mata , frust sebab clash ? Sampai bilaa nak ingat benda benda masa couple dulu yg dah sepatutnya jdi sejarah ? Eventhough susa , we have to do it . Tak kan sebab nie nak masa depan hancur , tak kan sebab nie nak tgk parents kita sedeh ? No , don't do it . Allah is always with us . Tipu laa aku cakap if tak ingat lnsg dgn someone yg penah kita kongsi kasih syg dulu . Mmg tipu sgt sgt laa . Tapi aku percaya satu benda jeaa , sesuatu yg terjadi mesti ada hikmah dea . Maybe Allah nak bagi yg lebih better dari dea or maybe Allah nak kita memperbaiki kesilapan masing masing . Who knows right ? Dalam cinta nie mmg kadang kadang indah sgt sgt , tpi kadang kadang sakit yg teramat amat sgt . Mcm makan sambal belacan kott . Pedas mcm ne punn nak jugak makan . Apa yg boleh aku cakap cinta tuhh akan dtg sendiri . No need nak cari cari kott . Jodoh dahh mmg Allah tentukan . So tugas kita as hamba dea kena usaha and redha dgn ape yg akan Allah bagi . That's all . Simple kan ? Aku pun tak sedar selama nie . Apa apa pun aku mmg bersykur sgt sgt , lepas 'terlerai ikatan yg tak berapa nak rasmi nie ' aku lebih kenal diri aku sendiri and kenal erti kehidupan . Tapi yg the most things , aku belajar dari ape yg dah jadi nie ialahh KEJUJURAN  . Dalam hidup kita kena jujur walau dalam keadaan ape sekali pun . KEBENARAN mmg pahit untuk ditelan tapi ia lebih baik dari PEMBOHONGAN yg semata mata untuk kepentingan diri sendiri .

No comments:

Post a Comment